پورنا – گروه اجتماعی ؛ وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت که ما 6000 دانش آموز کلاس اول را به دوره آموزشی برگردانده ایم و گفت که همکاری دولت و نهادهای عمومی کلید اصلی بازگشت کودکان از آموزش است.
علی رزا کاظمی ، وزیر آموزش و پرورش ، به اهمیت تعامل بین سازمان های مردم نهاد و سازمان های اجرایی اشاره کرد: یکی از ویژگی های مثبت جلسات این است که گروهی از سازمان های دولتی و سازمان های مردمی گرد هم می آیند و درک مشترکی ایجاد می کنند. وقتی در قوه مجریه نیستید ، تصویر دیگری از موضوعات دارید و فکر می کنید وقتی همه کارها انجام می شود ، انجام می شود.
وی افزود: “تجزیه و تحلیل وضعیت این کودکان پیچیده است و برای بازگشت هر کودک به چرخه آموزشی باید برنامه ریزی دقیق انجام شود.” اولین قدم شناسایی دلیل حضور دانش آموز و تعیین دانش آموز است. گروه های کاری مشترک از ظرفیت های مختلف استفاده می کنند و تاکنون اقدامات مثبت خوبی انجام شده است. به عنوان مثال ، سال گذشته ما توانستیم 5000 دانش آموز اول دبستانی خود را به این دوره برگردانیم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: “این جلسات باید به منظور از بین بردن موانع مشارکت سازمان های مردم نهاد و توانایی آنها در برقراری ارتباط صحیح با مکان و مخاطبان مناسب ادامه یابد.” نمونه ای از این ، درمان چهار دانش آموز است که به دلیل مشکلات پزشکی و ظاهر از مدرسه خارج شده و با مداخله پزشکان متخصص به دوره آموزشی بازگردانده شده اند.
وی بر اهمیت استفاده از توانایی های مردمی و سازمان های غیر دولتی در حل مشکلات آموزشی تأکید کرد و گفت: “دلایل بقای کودکان متنوع است ، برخی از آنها به دلیل شرایط خانوادگی است ، و برخی به دلیل فقر ، بیکاری یا عدم وجود تحصیلی است.
پایان پیام/
